Searching...
Sunday, June 23, 2013
5:18 AM 0

(4 GAMBAR + 1 VIDEO ) Wanita dibelasah sampai mati oleh 6 ahli Agama Sesat !!!

23 JUNE 2014

Polis China telah menahan enam orang yang memukul sampai mati seorang wanita di sebuah restoran McDonald kerana enggan mendedahkan nombor telefon beliau, menuduh mereka ialah ahli agama sesat, kata media semalam.



Wanita ini terlibat dalam satu pertengkaran dengan enam orang, termasuk juvana, yang kemudiannya didakwa memukul beliau pada petang Rabu di bandar Zhaoyuan di wilayah Shandong, kata agensi berita Xinhua yang rasmi.

Mereka yang ingin mengambil wanita itu menjadi "salah satu ahli sesat" dipanggil Quannengshen, katanya.

Kumpulan itu, yang boleh diterjemahkan sebagai Gereja Almighty God, adalah suatu Sesat kiamat yang telah diharamkan oleh kerajaan pada pertengahan 1990-an, menurut laporan media.



Foto yang beredar di media sosial menunjukkan wanita yang memakai kemeja putih dan seluar biru berbaring telungkup ke bawah di dalam kolam darah. Beliau meninggal dunia selepas dibawa ke hospital, kata Xinhua.

Enam suspek termasuk seorang lelaki, dua orang anak perempuan dan seorang anak lelaki, dan juga dua wanita, katanya. Kes juvana, yang laporan media berkata adalah seorang budak berusia 12 tahun, akan dikendalikan secara berasingan kerana beliau di bawah umur bagi tanggungjawab jenayah.




Video ini tunjuk cara ia berlaku...








Dalam satu kenyataan berasingan yang dikeluarkan pada China microblog rasminya, McDonald menyatakan "kesedihan yang mendalam-rasa" dan berjanji untuk menyiasat perkara itu.


China diharamkan kumpulan lain ia dilabel sebagai "kultus jahat", gerakan spiritual Falun Gong, di tahun 1990-an dan sejak ditahan puluhan ribu ahli. Kumpulan itu berkata ahli-ahlinya disiksa kerana enggan melepaskan kepercayaan mereka.





SUMBER



0 comments:

Post a Comment