Searching...
Tuesday, June 25, 2013
3:11 AM 0

(1 GAMBAR + 1 VIDEO ) Bayi hampir lemas kerana jatuh di Kolam !!!!

25 JUNE 2014


Bayi ini  hampir lemas mati dalam mata air awam terbuka. Sebagai seorang bapa video ini amat sukar untuk menonton. Sebuah kamera pengawasan ditangkap.

Seseorang berkongsi ini dengan saya di facebook dan saya mahu pastikan ada sesuatu yang dilakukan kira-kira kecuaian dan keselamatan kanak-kanak ketika datang untuk membuka mata air / kolam renang awam.



Lemas adalah punca utama kematian berkaitan kecederaan di kalangan kanak-kanak berumur antara 1 dan 4 tahun. Dan ia punca ketiga utama kematian di kalangan kanak-kanak.

Jangan sekali-kali tinggalkan anak tanpa pengawasan di sekitar air. Kita tahu ia kedengaran yang ketat, tetapi ada tidak boleh bertolak ansur pada satu ini. Bayi boleh lemas dalam masa satu inci air.


Tengok VIDEO ini Betapa Seriousnya JIKA anak tidak jaga baik-baik !!!


Letakkan telefon bimbit yang jauh, melupakan semua perkara lain yang anda perlu lakukan dan memberikan anak-anak muda 100 peratus perhatian anda apabila mereka berhampiran atau di sekitar air.

-Kosong semua tab, baldi, bekas

-kolam meranduk (segera selepas digunakan)

Menyimpannya terbalik dan keluar dari capaian kanak-kanak.

Pastikan penutup tandas ditutup dan menggunakan kunci tempat duduk tandas untuk mengelakkan lemas. Ia juga merupakan idea yang baik untuk menjaga pintu ke bilik mandi dan bilik dobi ditutup.


INI PELAJARAN UNTUK SEMUA IBU BAPA  ' MINTA PERHATIAN PADA BENDA BERHARGA' 

SEPERTI: 

Anak Ciptaan dari Tuhan...

TANGGUNG JAWAB DI TANGAN ANDA !!! 



SUMBER:You Tube

0 comments:

Post a Comment