Searching...
Sunday, June 23, 2013
4:38 PM 0

(2 GAMBAR) Serangga paling berbisa !!! (Sila sebarkan supaya berhati-hati !!!!)

23 JUNE 2014

Hari ini, ramai pembaca telah memberitahu kami bahawa rumah itu muncul oren berjalur hitam serangga, dan serangga di seluruh badan selepas pada herpes dan panas. Di sini kita melaporkan apa yang khusus untuk Paederus.

Dadah Paederus, juga dikenali sebagai "bug pinggang hijau", seperti yang ditunjukkan, panjang 0.6 ~ 0.8cm, bila untuk berhenti berpusing ekor atas dan ke bawah, untuk mendapatkan kembali sayap, dan ada phototaxis, musim panas yang paling biasa dan jatuh, seperti lampu kalimantang di sekitar penerbangan. Tiada racun dalam vitro tidak menyengat orang, tetapi badan itu mempunyai racun (keasidan racun, pH, 1-2), selepas dibunuh oleh racun tersebut akan mengalir keluar.


Jika sentuhan kulit dengan banyak racun (contohnya aliran racun pada kulit), kawasan yang tercedera akan menghasilkan lepuh, dikelilingi oleh kerengsaan kulit, lepuh dan kemerahan antara dipasang sebagai sebahagian daripada bulatan warna asal.

Lepuh boleh memecahkan, seperti swab kapas untuk pecah, dan kemudian dibasuh dengan air garam, tetapi tidak lama selepas lepuh semula hasil.

Selepas alahan pesakit, lepuh akan hilang tidak lama selepas itu, kawasan yang terjejas akan membengkak, di tengah-tengah kemurungan lepuh asal, seperti kawah, tetapi kawah biasanya bulat, dan kawasan yang terjejas kulit adalah linear . Luka kulit uplifts semua tisu necrotic akan membentuk parut coklat gelap, tumbuh kulit baru dalam parut, tetapi warna kulit baru adalah sangat ringan, terdapat beberapa perbezaan dengan kulit di sekitarnya, menyebabkan sembuh, kawasan yang terjejas adalah seperti luka pisau sembuh selepas cara . Oleh itu, kesan parut pada kulit .

Untuk Paederus sama ada menyebabkan kerosakan kulit selepas pendakian ini, biasanya tidak berfikir, kerana serangga tidak dibunuh, racun tidak mengalir keluar.

Setelah Paederus merangkak, pastikan untuk memastikan kawasan terjejas bersih dan secara amnya diri mengehadkan. Walau bagaimanapun, pesakit dengan alahan perlu segera mendapatkan rawatan perubatan yang berwibawa dermatologi hospital, doktor perubatan am akan memburuk-burukkan jauh kawasan yang terjejas akan baik untuk kira-kira dua minggu kemudian.
a3j3fs

SUMBER

0 comments:

Post a Comment