Searching...
Tuesday, May 14, 2013
7:48 AM 0

Bayi satu badan, satu pasang kaki dan tangan tetapi berOTAK Dua !!! ( 8 GAMBAR + 1 Video )


Ibu Australian melahirkan kanak-kanak perempuan kembar siam yang berkongsi badan tetapi mempunyai dua otak.

Cik Young melahirkan gadis-gadis, bernama Faith dan Hope  melalui pembedahan kecemasan di Hospital Blacktown Khamis lepas.

The twin girls were not breathing in the first few moments after their birth, leaving their parents in a state of great anxiety

Keajaiban Dua kanak-kanak perempuan dalam satu badan: Renee Young Gembira kerana  mempunyai anak-anak perempuan istimewa beliau bernama Faith ( Iman) dan Hope (Harapan) yang telah dilahirkan di sebuah hospital Sydney pada hari Khamis.



Faith dan Hope dilahirkan dengan keadaan yang jarang berlaku dipanggil diprosopus, yang bermakna mereka berkongsi badan dan organ-organ yang sama tetapi mempunyai otak berasingan dan dua muka. 



Keadaan Mereka stabil dan bernafas dengan sempurna.


Saksikan Video di atas ini untuk tau kisah mereka ....

v
e





















Hope and Faith's mempunyai otak mereka sendiri yang dihubungkan dengan hanya satu stem otak saja.

Channel 9 were given the honour of choosing the middle names of the newborns, picking Daisy for Faith and Alice for Hope

Pasangan itu, yang mendapati melalui ultrabunyi yang kembar mereka menjangkakan sebenarnya seorang kanak-kanak dengan dua muka simetri dan dua otak disambungkan oleh satu stem otaknya, kata doktor terkejut dengan kemajuan yang luar biasa gadis-gadis ini.


The conjoined twins share all their major organs apart from their brains

Sebagai ibu bapa tujuh kanak-kanak lain, Renee dan suaminya Simon Howie TAK pernah anggap untuk putus asa atas Faith dan Hope anak kesayangan mereka manakala keadaan anak mereka membesar dengan sihat.

Encik Howie berkata dalam english:'I sort of don't believe in terminating the baby if it's healthy and growing fine and everything is going to plan'


It was at 19 weeks into her pregnancy that My Young became aware that her unborn babies were conjoined

Ia adalah pada 19 minggu kehamilan beliau bahawa saya muda menyedari bahawa bayi dalam kandungan itu adalah Kembar siam yang berkongsi organ badan dengan 2 minda.






0 comments:

Post a Comment