Searching...
Friday, May 24, 2013
6:35 AM 0

3 Orang Terbunuh di Taiwan di Keretapi Bawah Tanah !!!!!

Kes Berlaku pada 21 Mei 2014




 
Foto ditangkap pada 21 Mei 2014 oleh Ahli Wartawan Reuters di Bandar Taipei. 

Seorang pelajar universiti mabuk memegang tampuk pisau menyerang penunggang kapal kereta api kereta bawah tanah di ibu Taiwan hari ini (Mei 21) , membunuh tiga orang dan mencederakan orang lain hampir dua dozen , polis dan media tempatan berkata .





































Foto menunjukkan lantai salah satu kereta kereta api dan platform stesen bersebelahan splattered dengan darah dan berselerak dengan beg galas, payung dan lain-lain. Pusat Pertubuhan Berita kerajaan dan media lain yang dinyatakan penumpang yang panik bergegas dari kereta api ketika tiba di stesen Jiangzicui , bersuara bagi mereka yang menunggu di platform untuk melarikan diri.


Mereka berkata pengawal keselamatan terus memanggil polis, yang ditahan lelaki itu dan membawanya ke dalam jagaan. Mereka berkata lelaki reeked alkohol.Bercakap kepada pemberita , Ketua Polis Taipei Chen Kou -en dikenal pasti penyerang sebagai pelajar tahun kedua berusia 21 tahun di Tunghai University di bandar pusat Taichung.



Encik Chen berkata lelaki itu memberitahu polis dia telah mahu melakukan sesuatu yang " mengejutkan dan besar" dan telah merancangkan untuk menjalankan serangan dari zaman kanak-kanak . Encik Chen berkata tiada motif lain ketika ini diketahui.

Polis berkata, lelaki itu menggunakan pisau panjang 10cm dalam serangan itu , dan bahawa dia juga membawa bilah kedua tiga kali lebih lama .







SUMBER

0 comments:

Post a Comment